17 tendences, ko saož jaunie un veiksmīgie

tendencesKatru jauno gadu sākot, biznesa līderi cenšas iztēloties nākotni – pārdošanas prognozes, mārketinga kampaņas, nodokļu pārskati, ceturkšņa plāni… Taču gada sākums ir īstais brīdis padomāt arī par globālām tendencēm nozarē un tehnoloģiju izmaiņām, kas ietekmē biznesa vidi. Žurnāls Forbes aptaujāja ASV jauno uzņēmēju padomes locekļus, aicinot formulēt vienu konkrētu tendenci, kas būtiski ietekmēs viņu darbu 2018. gadā. Ko jūt jaunie un veiksmīgie?

1. «ESMU PROM»
Pirms sāku ikdienā lietot Slack, mana diena bija daudz prognozējamāka. Rītu birojā sāku ar to, ka uzrakstīju darāmā plānu, tad caurskatīju e-pastus, atbildot uz degošākajiem, un prioritārā secībā ķēros pie saviem darbiem. Tagad ar Slack es visas dienas garumā attopos nemitīgā sarakstē un steidzamu ugunsgrēku dzēšanā. Šogad to gribu mainīt. Atslēgties no nemitīgās saziņas un pievērsties saviem svarīgajiem uzdevumiem — tā ir tendence, kurai vēlos sekot.

2. ĀRŠTATA ARMIJA
Jau tagad daudz strādāju ar ārštata darbiniekiem, bet uzņēmuma izaugsmē plānoju, ka faktiski visi mani darbinieki būs ārštatā. Tas ļauj elastīgi pielāgoties katra īstenotā projekta vajadzībām un izvairīties no liekām izmaksām.

3. BLOKĶĒDE IZPLEŠAS
Blokķēdes (blokchain) tehnoloģija jau tagad ir atstājusi milzu iespaidu uz banku sektoru, bet šogad tā ies plašumā jaunās nozarēs. Sākot ar iepirkumu veicējiem un beidzot ar juridisko pakalpojumu sniedzējiem — daudzi mēģinās lietot šo tehnoloģiju, lai palielinātu drošību klientiem.

4. SABIEDRISKĀ IEPIRKŠANĀS
Sociālā iepirkšanās ceļas spārnos. Arvien populārāka kļūst dalīšanās ar savu pirkumu pieredzi un ieklausīšanās draugu un paziņu ieteikumos — šī tendence mainīs to, kā uzņēmumi pārdod savus produktus un pakalpojumus.

5. MAŠĪNMĀCĪŠANĀS
Mēs jau astoņus gadus nodarbojamies ar lietotņu programmēšanu. Nesen klienti ir sākuši pieprasīt, lai lietotnēs tiktu ietverts mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās. Mums būs jāpilnveido savas zināšanas šajā jomā, jo klienti pieprasīs arvien gudrākus produktus.

6. TIEŠRAIDES
Videotiešraides jau tagad kļūst arvien vairāk pieprasītas, un šī tendence šogad turpināsies. Sākot ar diskusiju paneļiem un beidzot ar zīmolu rīkotiem pasākumiem, videostraumēšana ies plašumā.

7. LABSAJŪTA DARBĀ
Cilvēki arvien vairāk tiecas pēc līdzsvara un vienkāršības arī darbavietā. Strādāt gudrāk, nevis smagāk. Vairāk atļauties elastīgāku organizāciju, strādāšanu attālināti. Protams, vienlaikus uzņēmumiem jāspēj kontrolēt procesu un sasniegt rezultātu.

8. ČATS AR KLIENTU
Tiklīdz savā elektroniskajā veikalā integrējām Facebook čatu, uzreiz mainījusies klientu attieksme — cilvēki gaida tūlītēju un neformālāku saziņu. Kad norādījām tikai telefonu un e-pastu, neviens nepieprasīja zibenīgas atbildes jebkurā diennakts laikā. Mums šogad būs jāatrod veids, kā nodrošināt servisu klientiem, kas nekad neatslēdzas.

9. ROBOTI NĀK
Programmatūras izīrēšanas biznesā arvien būtiskāka kļūst čata robotu darbība, jo klienti pieprasa 24/7 servisu un neviens nevēlas pusstundu karāties telefona klausules galā, gaidot savienojumu ar konsultantu. Starp citu, čata roboti var palīdzēt uzlabot lapas reitingu Google, jo klienti tajā pavada ilgāku laiku.

10. REKLĀMU PERSONALIZĀCIJA
Cilvēki aizvien vairāk sāk izmantot balss komandas, lai veiktu meklēšanu internetā, un tas paver jaunus apvāršņus reklāmas stratēģijām. Tiklīdz radīsies šādas platformas, tām būs milzīga ietekme uz veidu, kā zīmoli komunicē ar klientiem.

11. KOPRADES BUMS
Koprades telpu koncepts kļūs par normu arvien lielākam uzņēmumu skaitam. Protams, tā ir izcila iespēja jaunuzņēmumiem, bet arī pieredzējušas kompānijas pārliecinās, ka tā nav tikai naudas taupīšana. Lai piekļūtu potenciālajiem biznesa klientiem un nodarbotos ar tendenču pētīšanu, uzņēmumi arvien biežāk atver satelītbirojus dažādās koprades telpās. Šāds solis var atvieglot jaunu darbinieku atrašanu un sekmēt spēju ieiet jaunos tirgos.

12. STĀVGALDI RULLĒ
Ergonomika no abstrakta temata arvien biežāk kļūst par apsēstību, jo vairāk cilvēku sasniedz vēsts, ka «sēdēšana ir jaunā smēķēšana». Biroja mēbeļu tirgū turpinās pārbīde uz maināma augstuma darbgaldiem, pie kuriem var arī stāvēt.

13. ALTERNATĪVĀ IZGLĪTĪBA
Pieaugs to darba devēju skaits, kas tradicionālo bakalaura diplomu vietā kā atbilstošu izglītības apliecinājumu pieņems sertifikātus par Coursera, Khan Academy, Udacity un citu tiešsaistes izglītības kursu noklausīšanos. Tas motivēs cilvēkus turpināt mācīties ārpus oficiālās izglītības rāmjiem. Rezultātā iegūsim arvien spēcīgākus kandidātu pieteikumus.

14. ŠĶELŠANĀS SOCIĀLAJOS TĪKLOS
Daudzās sociālo mediju platformas sāk arvien vairāk līdzināties cita citai, taču vienlaikus to auditorijas arvien vairāk diferencējas. Piemēram, līdz ar videostāstu ieviešanu Instagram ir pievilinājis daļu Snapchat lietotāju. Taču uzturēt jēgpilnu komunikāciju daudzos tīklos kļūst pārāk laikietilpīgi, līdz ar to lietotāji izdara izvēles par labu vienam vai diviem sociālajiem medijiem. Tas nozīmē uzgriezt muguru pārējiem un, iespējams, zaudēt saikni ar veselām demogrāfiskajām grupām.

15. PAPILDINĀTĀ REALITĀTE
Kopš Apple 2017. gadā laida klajā ARKit, esmu redzējis ne vienu vien papildinātās realitātes lietotni, kuras saturs tiešām pārsteidz. Taču īstu uzplaukumu papildinātā realitāte piedzīvos šogad. Mūsu kompānija nodrošina interneta pakalpojumus, un es redzu brīnišķīgas iespējas izmantot papildināto realitāti gan jaunu darbinieku mācīšanai dažādos datu centros, gan procesu monitorēšanai.

16. VISS MOBILAJĀ
Pārsteidzošā kārtā joprojām ir tirgotāji, kas nav sapratuši visaptverošo tendenci — visu jāvar paveikt ar mobilo telefonu! Ja nespējat piedāvāt uz klientu orientētu, jebkurā platformā darboties spējīgu pārdošanu, jūs esat dziļi auzās.

17. CILVĒKA PIESKĀRIENS
Daudzi biznesi šobrīd fokusējas uz mākslīgā intelekta tehnoloģijām, un tām, protams, ir būtiska loma nākotnē. Taču vēlme sasteigt jaunus tehniskos risinājumus, lai tikai ātrāk piedāvātu tos klientiem, var novest pie vilšanās un atsvešināt. Tāpēc mēs turpināsim visaugstākā līmeņa klientu servisu, kuru sniegs īsti cilvēki, nevis roboti.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Jūs varat izmantot šādas HTML birkas un atribūtus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>